Πως ο κόσμος υποδιαιρείται σε κατηγορίες;
Πως οι δοθείσες άνισες ευκαιρίες κατηγοριοποίησαν και έπειτα επηρέασαν το γνωστικό πεδίο των ανθρώπων;
Πως η διεργασία της κατηγοριοποίησης θέτει τις βάσεις για την δημιουργία ή/και την αναπαραγωγή στερεοτύπων;
Πως η ενσυναίσθηση και ο στοχασμός δρα, προκαλώντας ρωγμές στις κοινωνικές αναπαραστάσεις που μας περιβάλλουν;
Καθώς η απαρχή του εαυτού αποτελείται από τρίτους, η ανάληψη νέου ρόλου ενδυόμενου γνωστικά και συναισθηματικά με κάποιον άλλον, καταδεικνύει τον τρόπο με το οποίο γίνεται η πρόσληψη της πραγματικότητας…
Η διαδικασία αυτή της ανάληψης ενός νέου ρόλου διασταυρώνεται με την αναζήτηση της αυτοσυνειδησίας και της ταυτότητας. Καθώς εξερευνούμε πώς να αλληλεπιδρούμε με άλλους και να αναλαμβάνουμε διάφορους ρόλους στη ζωή μας, δημιουργούμε και επαναπροσδιορίζουμε τον εαυτό μας. Αυτή η διαδικασία είναι συχνά συνυφασμένη με την εκμάθηση, την ανάπτυξη και την εξέλιξη, καθώς προσαρμόζουμε την αντίληψή μας για τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας. Έτσι, η διαδικασία αυτή αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουμε την πραγματικότητα και πώς διαμορφώνουμε την προσωπική μας συνείδηση και ταυτότητα.